Ćwiczenia na cellulit – sprawdzone metody

Ćwiczenia na cellulit

Masz problem z cellulitem? Nie siedź bezczynnie, tylko zacznij działać. Istnieje wiele skutecznych sposobów na pozbycie się pomarańczowej skórki, a jednym z nich jest aktywność fizyczna. I chociaż nie ma ćwiczeń, które działałyby tylko i wyłącznie na sam cellulit, zarówno trening siłowy, jak i redukcyjny pomoże nam zwalczyć problem i ujędrnić skórę. Oto przykłady ćwiczeń, które skutecznie zadziałają na wygląd naszych ud i pośladków.

 cellulit leczenie

Przysiady z obciążeniem

Przysiady są chyba wszystkim doskonale znane. Jest to jedno z najefektywniejszych ćwiczeń modelujących pośladki i przywracających im jędrność. Dodatkowo działa również na uda, przyczyniając się do wzmocnienia mięśni. Jako ćwiczenie okołometaboliczne, przy którym pracuje prawie całe ciało, pomaga przyspieszyć przemianę materii i w pewnym stopniu spalanie tkanki tłuszczowej.

 

Wykroki

Kolejne bardzo ważne ćwiczenie, o którym każda z nas powinna pamiętać. Wykroki kształtują głównie uda i pośladki, choć działają również na łydki. Wykonywane powoli, z obciążeniem, pozwolą wzmocnić mięśnie i zwiększyć wytrzymałość. Natomiast robione energicznie z wyskokiem bez obciążenia, stanowią jedno z ćwiczeń aerobowych, które warto wykonywać na spalanie tłuszczu.

 

 

Przysiady na jednej nodze

Jedną nogę opieramy o krzesło lub ławeczkę, na drugiej schodzimy w dół. Przysiady na jednej nodze najlepiej wykonywać z obciążeniem lub bez, dodając wyskok. Ćwiczenie to świetnie działa zarówno na uda, jak i na pośladki, przyczyniając się do ich modelowania. Wymaga dużego nakładu energii, ale daje dobre efekty.

 

Martwy ciąg

Ćwiczenie uznawane za jedno z najlepszych, działające na wiele mięśni naszego ciała. Martwy ciąg  wykonujemy najczęściej podczas ćwiczenia nóg, choć motywuje do działania również ramiona oraz plecy i brzuch. Przy zwalczaniu cellulitu warto postawić na martwy ciąg, który, stymulując do działania cały organizm, pomaga kształtować sylwetkę (głównie uda i pośladki), ale jednocześnie wspomaga metabolizm i przemianę materii.

 

 cellulit kapsułki

Interwały

Ćwiczenia na wolnych ciężarach są najbardziej wskazane podczas modelowania ud i pośladków. Jeżeli jednak chcemy całkowicie zwalczyć cellulit, nie możemy zapomnieć o redukcji tkanki tłuszczowej, a w tym najlepiej sprawdza się trening interwałowy.

Przykładów takich treningów w internecie jest mnóstwo, dla pewności można oczywiście skorzystać z porad trenera personalnego, który ułoży dla nas trening indywidualny. Podczas robienia interwałów musimy pamiętać, aby podczas szybkiej serii, dawać z siebie wszystko- w taki sposób tłuszcz spala się najszybciej.

 

Cardio

Interwały to nie jedyny przykład treningu redukcyjnego, choć najbardziej efektywny. Mimo to wymaga sporego nakładu energii i wyciąga z nas wszystkie siły. Nieco lżejsze treningi cardio również pomogą nam spalić tłuszcz, aczkolwiek proces ten może postępować wolniej. Do tego celu skorzystać możemy z maszyn, takich jak rowerek treningowy, orbitrek czy bieżnia.  Dobrą opcją będzie trening na ergometrze, który oprócz szybkiego spalania kalorii, pomaga również wzmocnić mięśnie. Wszystkie te ćwiczenia na cellulit pozwolą Ci pozbyć się pomarańczowej skórki.

Jeżeli uważamy, że siłownia nie jest dla nas, wystarczy, że wyjdziemy na dwór, wyciągniemy rower lub założymy odpowiednie obuwie i strój, aby pójść pobiegać. Musimy jednak pamiętać, że przy dużej nadwadze jogging nie jest wskazany, gdyż może uszkodzić stawy. Czasem już energiczny spacer może być dobrym treningiem, jeśli tylko stopniowo będziemy zwiększać jego intensywność.

Walka z cellulitem może być prowadzona na wiele sposobów. Trudno zwalczyć pomarańczową skórkę samą dietą lub samymi ćwiczeniami. Zazwyczaj najlepiej to ze sobą połączyć. Dla przyspieszenia efektów możemy skorzystać z profesjonalnych zabiegów w gabinetach medycyny estetycznej lub z suplementacji, na przykład kapsułek Cellactiv. Pamiętajmy, że każda z nas może zacząć działać, a ćwiczenia na cellulit są pierwszym krokiem ku skutecznemu pozbyciu się problemu. Wystarczy trochę czasu, samozaparcia i energii, a im dłużej będziemy ćwiczyć, tym lepsze efekty zaobserwujemy.

About author View all posts

admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *